7 Şubat 2016 Pazar

'Shannara'nın Elf Taşları' Kitap Yorumu


Bilim ve insanlığın çağının sonu geldi; artık dünyaya hükmetme sırası yeni ırklar ve büyüde. Ancak büyü bile, büyük bir tehlikenin doğmasına engel olabilmiş değil. İblisler serbest ve dünyanın sonu gelmek üzere. Sadece, Shannara soyunun son varisi Wil Ohmsford, Prenses Amberle'yi dünyayı kurtarmayı amaçladığı tehlikeli görevde koruyabilecek güce sahip. İblislerin lideri ise buna izin vermemek için tüm gücünü kullanmaya kararlı.
(Tanıtım Bülteninden)

İthaki
Özgün adı: The Elfstones of Shannara (Shannara Chronicles #2)
Sayfa Sayısı: 600
Goodreads: 3,96




 


  Yepyeni ve farklı bir kitap yorumuyla yeniden merhaba!
  Geçtiğimiz günlerde Seydaghan ile yazdığımız 2016 challenge listemde sizlere bu yıl Terry Brooks'tan Shannara serisini okumaya karar verdiğimi söylemiştim. Geçtiğimiz günlerde Mtv'de 'Shannara Chronicles' adında yepyeni bir dizi olarak başlayan seri bu şekilde dikkatimi çekti. Kitap olduğunu ve ülkemizde çoktan türkçe yayınlandığını fark ettiğim anda okuma listeme girdi. Yaptığım D&R turlarından birinde bu kitapla karşılaştım ve düşünmeden aldım. Niye çünkü çok zenginim... Şaka yapıyorum, bana aldırmayın.
  Kitabı aldığımda bunun serinin ikinci kitabı olduğu hakkında hiçbir fikrim yoktu. Oturup araştırmazsan böyle olur tabi! İthaki dizi olarak yayınlanmaya başladığı için kitabı dizi kapaklarıyla tekrar basmaya başlamış ve bunu dizinin uyarlandığı kitapla başlayarak yapmışlar. Birazda onların kurbanı oldum sanki! Neyse ki kitabtan anladığım kadarıyla Shannara Efsaneleri adı altındaki bu serinin her kitabı başka bir ana karakterin başından geçiyor. Tabi bazı karakterler ortak, örneğin Druid Allanon gibi... Ha birde seri sülale boyu! Önemli bir elf kralı olan Shannara'nın soyuna dayanan Ohmsford ailesinin her ferdi, sanki gençliklerinde bir macera yaşamazsa olmazmış gibi bir olaya karışıyorlar.
  Shannara'nın elf taşları'nın konusundan biraz bahsedecek olursam; bu seride alışılmışın dışında Tolkein'nin yarattığı orta dünyadan çok daha farklı bir dünya var karşımızda. Yeni dünya modern çağın çöküşünden kalma. Dünyayı tüketen insanlar yüzünden bir çok yıkım yaşanmış ve çok büyük savaşlar olmuş geçmişte. Kitapta azda olsa bunlardan bahsediyor, ancak ben seriyi ikinci kitapla okumaya başladığım için ilk kitapta daha fazla ayrıntı olduğunu tahmin ediyorum.
   Yeni dünyada bir çok farklı ırk var. İnsanlar, elfler, troller, cüceler, gnomlar vs. Ancak büyü ortadan kaybolmuş durumda. Elfler büyülerini kaybetmiş hatta bir çoğu büyünün varlığına bile inanmamakta. Bu biraz Nasrettin hocanın kazan fıkrasına benziyor. Yahu elflerin, trollerin, cücelerin yaşadığı dünyaya inanıyorsunda büyünün olmadığına nasıl inanmıyorsun?
    Elfler batı karası diye adlandırılan yerde hüküm sürmekte. Başkentleri Arbolon, şehrin göbeğinde Ellcrys dedikleri ve onlar için çok önemli olan bir ağaç var. Her sene ağaç tarafından seçilen 7 elf seçilmiş olarak bir yıl boyunca ağaçla ilgilenmekte. Efsaneye göre ağaç iblislerin dünyaya geçmesini engelleyen bir barikat. Efsane diyorum çünkü ağacın varlığından bu yana yüzlerce yıl geçmiş o yüzden elfler bu hikayenin gerçek olduğuna inanmıyorlar. Yine de bir gelenek ve onur olarak bu ağacı yıllarca korumayı sürdürüyorlar. Kralın torunu olan Amberle 500 yıl sonra seçilen ilk kadın seçilmiş olmasına rağmen bir sebepten ötürü görevini bırakıp, ailesini terk etmiş. Bunun sebebini sonlara doğru öğreniyoruz. Geri kalan 6 seçilmiş Ellcyrs'e hizmet etmeye devam ediyor ancak bir gün ağaç onlarla konuşup, onlara öldüğünü söylüyor ve bunun için seçilmişler arasındaki bir kişinin çok önemli bir görev üstlenmesi gerekiyor. Görev ise Amberle'ye kalıyor. Wil Ohmsford tam olarak burada devreye giriyor. Allanon'un ona verdiği elf taşları ile Amberle'yi korumak onun görevi oluyor. Birlikte çetin bir maceraya atılıyorlar.


   Kitap hakkındaki yorumuma gelirsek, öncelikle diziyi izlemeye başladıktan sonra kitabı okudum ve şunu söyleyebilirim dizi ile kitap birbirinden çok farklı. Yani öyle böyle farklı değil, özellikle konu bakımından benzerlikleri inanılmaz derecede az. Yine de şimdilik diziyi farklı bulduğum için izlemeye devam ediyorum. Kitabın gidişatı diziye göre daha yavaş ancak olayların tasvirini daha çok sevdim. Sindire sindire gidiyorsunuz, her detayı zihninizde canlandırabiliyorsunuz. O yüzden yazım tarzı konusundan yazarı beğendim. Ancak sanıyorum ki Tolkein'nin yapıtlarından sonra bu seriye ölüp bittiğimi söyleyemeyeceğim. Evet, beğendim, okurken keyif aldım ama bittiğinde kendimi seri ile ilgili hayallere kaptırmadım. Karakterlerin hiçbirine körü körüne bağlanamadım. En büyük eksikliği de yaşadıkları dünya ile ilgili bilginin kısıtlı oluşuydu. Belki serinin ikinci kitabını okuduğum içindir bilmiyorum ama sonuç olarak diğer ırkların yaşayış biçimleri, şehirleri, güçleri ve daha bir çok şeyi eksik buldum. Doğru kelime bu mu olur bilmiyorum ama sanki kitabı biraz basitleştirmiş gibi geldi. Belki de bir baş yapıt olamayışının sebebi budur.
   Yine de serinin diğer kitaplarını da alıp okumayı düşünüyorum. Kitaplar çok eski basım olduğu için ya kapakları çok kötü ya da tükenmiş durumda. Ancak kapaklar yenilenmeye başladığına göre seriyi baştan sonra yeniler diye ümit etmekten başka çare yok şimdilik. Yakın bir zamanda serinin üçüncü kitabı 'Shannara'nın Dilek Şarkısı'nı yeni kapağıyla piyasa sürdüler. Kapakta dizide Allanon'u canlandıran oyuncu var. (Elf taşlarının kapağındaki de Amberle) Az sonra, okumak isteyenler için serinin kitaplarını aşağıya sıralayacağım. Böylece benim gibi karışıklık yaşamadan seriyi rahatlıkla bulup okuyabilirsiniz.
   Okurken işlerimden dolayı uzun bir süreç yaşadım ancak keyifle okudum. Son dönemde okuduklarımdan çok farklı bir tarz olduğu içinde memnun kaldım. Umarım yorumum seriyi merak edenler için yararlı olur. Hepinize keyifli okumalar! Hoşçakalın!

Puanım: 3,5/5



SHANNARA EFSANESİ SERİSİ:

1.Kitap: Shannara'nın Kılıcı
2.Kitap: Shannara'nın Elf taşları
3.Kitap Shannara'nın Dilek Şarkısı




SHANNARA'NIN MİRASI SERİSİ:

1.Kitap: Shannara'nın Çocukları
2.Kitap: Shannara'nın Druidi
3.Kitap: Shannara'nın Elf Kraliçesi
4.Kitap: Shannara'nın Tılsımı






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ana Sayfa

Kitaptuber

Popular Posts

Followers

Template Hits