10 Mart 2016 Perşembe

'Karanlık Zihinler' Kitap Yorumu

Parodi
Özgün adı: The Darkest Mind #1
Sayfa sayısı: 572
Goodreads:4.29
  Adım Ruby.
Hepinizden farklıyım.
Aklınızın derinliklerinde gezinebilir, 
anılarınızı hiç yaşamamışsınız gibi silebilirim.
Henüz on yaşındayken Thurmond'daki bu rehabilitasyon kampına gönderildim. Hem de kendi ailem tarafından...
Burada her adımımız izleniyor, nefes alış verişlerimiz bile.
Yalnız değilim.
Maviler... Yeşiller... Turuncular...
Sarılar ve Kırmızılar...
Karanlık Zihinler...
Ve yaşamak için saklanmak zorunda kalanlar
Ve kaçanlar...   
   
   Yeniden Merhaba!
   Karanlık Zihinler aslında uzun bir süredir kitaplığımda bulunuyordu. Parodi yayınlarından çıkan serinin diğer kitapları önümüzdeki Bursa Tüyap'ta alınacaklar listemde, eğer indirimi uygun bulursam kesinlikle kaçırmayı düşünmüyorum. Kitabın piyasa fiyatı 24 tl ve internet fiyatları da bana pek uygun gelmedi açıkcası, siteden siteye değişmekle birlikte ben bu seri 10 tl indirimine girdiği zamanlarda yüzüne bakmadığım için sonra ne yapsam diye düşündüm ve instagramda 'onsozkitap_' diye bir sayfadan aldım. (Kapıda ödeme var ve 3 kitap 42 tl'ydi, hala bu şekilde sanırım ilgilenenler olursa göz atabilirler.)
   Neden başta bu kitaba bu kadar ön yargılıydım gerçekten bilemiyorum. Yani hakkında bir çok olumlu yorum ve goodreads puanına rağmen gerçekten okuyup okumama tereddütüne girmiştim. Sonunda benden okuyanlar kervanına katıldım ve pişman değilim. Her ne kadar eleştirilecek bir kaç noktası olduğunu düşünsemde kesinlikle tatmin edici bir kitap oldu benim adıma.
   Konusu; İAAN (İdiopatik Adölasan Akut Nörodejenerasyon) adı verilen ve ergenliğe adım atmakta olan çocuklarda ölümcül seyreden bir hastalık ortaya çıkıyor. (Evet, her ne hikmetse yine Amerika'da!) Ve bu hastalığa yakalanan çoğu çocuk kurtulamazken kurtulanlarda özel güçler ortaya çıkıyor.
   Tabi ki Amerikan hükümeti her daim hazır olan 'felaket durumlarına nasıl müdahale edilir 101' kitaplarını açıp olaya el koyuyorlar. Ailelere çocuklarında herhangi gariplik gördükleri anda onlara teslim etmeleri çağrısını yapıyor ve yaşları 8 ila 14 arasında değişen ve hayatta kalmış tüm çocukları toplayıp kamplara götürüyorlar. Hükümet vatandaşlarına, çocuklarınızı iyileştireceğiz dese de aslında tüm bunların koca bir yalan olduğunu tabi ki de önceden tahmin edebiliyoruz.
   Çocukları belli özel testlerden geçirip kırmızı, sarı, turuncu, yeşil ve mavi olarak beş sınıfa ayırıyorlar. Kırmızılar: Pirokinez, Sarılar: Elektriği konrol etme, Turuncular: Zihin kontrolü, Yeşiller: Üstün zeka, Maviler: Telekinezi yeteğine sahipler ancak her çocuğun yeteneğini kullanma şekli farklı.
   En çok kırmızı, sarı ve turunculardan korktukları için onları hemen ortadan kaldırıyor tabi Amerikan hükümeti. Geride kalan yeşiller ve maviler ise köle gibi kamplarda yaşamaya devam ediyor.
    Gelelim baş kahramanımıza: Ruby 10 yaşında ailesi tarafından PÖK askerlerine teslim ediliyor ve bir kampa yerleştiriliyor. Ruby insanlara dokunduğu sırada onların geçmiş anılarına ait imgeler görüyor, ve bir seferinde de yanlışlıkla en yakın arkadaşının zihninden kendisi ile ilgili tüm anıları siliyor. Ruby her ne kadar kendinin yeşil olduğunu söylesede aslında tam altı yıl ne olduğunu saklayarak kampta yaşıyor ancak bir gün beyaz gürültü dedikleri bir çeşit olay kontrol edici sistem ile kimliği açığa çıkınca, çocuk birliğinin yardımı ile kamptan kaçıyor! Sonra çocuk birliğinden kaçıyor ve kaçıyor... Kız nedense zaten sürekli bir kaçma halinde.Yani kitabın adı kaçak kız falan olsa yeri, o derece. Her neyse, bundan sonrası spoiler'a gireceği için devamını kendiniz okuyun ve görün. :)
 Yorumuma geçecek olursam; öncelikle kitabın gerçekten çok seveni var. Seydaghan'la konuştuğumda o, kitaba karşı nötr olduğunu ne çok sevdiğini ne de az sevdiğini söylemişti. Kitabı bir çırpıda okudum ve okurken bir an bile sıkılmadım. O yüzden sanırım kitabı sevdiğimi söyleyebiliriz ama burada kocaman bir ANCAK geliyor...
   Kitabı neden daha önce alıp okumadığımı çok düşündüm. Hayal meyalde olsa bu kitabın çok öncelerde D&R'da falan 10 tl indirimlerine girdiğini ve kitabın arka kapağınıda okuduğumu hatırlıyorum. Evet belki arka kapak her zaman kitap hakkında çok fazla bilgi içermese de; Karanlık Zihinler'in arka kapak yazısını okuduğumda konuyu orjinal bulmadığım için okumadığımı hatırladım.
   Yani düşününce; Birincisi; kitap tabiki de Amerika'da geçiyor. Diyebilirsiniz ki yazar Amerikalı yani ne bekliyordun! Evet, haklısınız belki ama kitabı okurken sanki bu hastalık yalnızca Amerika'da varmış gibi yazması şart mıydı? Apokaliptik olaylı filmlere, kitaplara bayılan bir insanım ben, zombiler, ölümcül salgınlar, mutasyon geçiren insanlar gibi şeylere bayılıyorum. Biraz daha teenager konseptinden çıkıp, salgının kaynağını ya da diğer dünya ülkelerindeki yaklaşımların nasıl olduğundan bahsedebilirdi bence... Özellikle konunun çözümlendiği son kısımlarda konuyu evrenselleştirebilirdi. Yani ben olayın ciddiyetini pek anlayamadım. Belki de sorun bendedir tabii, orasını bilemeyeceğim... 

-Spoiler Allert-
Mesela hükümetin kırmızılardan bir ordu kurduğuyla ilgili kısım, diğer ülkelerde de böyle bir oluşum var mıydı? Çin çocuk yasağını falan kaldırdı mı mesela? Rusya nükleer bomba yerine turuncuların kontrolündeki bir çocuk ordusu yarattı mı? Ortadoğu'da kaos ortamı oluştu mu? Yani bunlar önemli konular öyle değil mi?
-Spoiler Sonu-

   İkincisi; Özel güçlü çocuklar, kitabın distopik gençlik kitabı olduğunu biliyorum ama yine de özel güç derken bu kadar bilindik şeyler olmasa daha iyi olurdu gibi geliyor. Kitabı okurken sürekli bu başka bir kitaba benziyor sanki diye hissederek okumama sebep oldu. Üstelik bu yüzden, kitap tahmin edilebilir bir hal alıyor. Daha sona gelmeden olacakları zaten biliyorsunuz. Beni şaşırtan tek bir yer oldu oda kitabın son yirmi sayfasıydı.
   Üçüncüsü; En sevdiğim şeydir aşk üçgeni, hatta dörtgeni ve beşgeni ancak bu kitaptakini sevmedim ya da bilemiyorum... Zaten ben Ruby'nin duygularınıda çok anlayamadım. İlk kez gördüğü yakışıklı erkeğe aşık oldu resmen. Liam'ı severim, iyi çocuktur ama çok süt geldi bana. Yani polyannanın erkek versiyonu olmasını bir kenera bırakırsak bana çok güçlü bir karakter gibi gelmedi. Bilemiyorum, ağzıyla kuş tutsa çocuk içim ısınmayacak galiba. Tamam diğeri de kötü karakterdi ama bir kere de kötü karakterler kazansın be! Çok mu şey istiyorum?

   Her şeye rağmen, konusu bana göre(!) klişede olsa, güzel yazılmış klişelere kötü diyemem. Okurken tek bir sayfada bile sıkılmadım. Ve üstelik sonu o kadar tatmin ediciydi ki kesinlikle serinin devamını daha çok seveceğimi düşünüyorum! İçimden bir ses bundan sonra ki olayları tahmin edemeyeceksin diyor ve umarım doğru çıkar. Çünkü gerçekten çok süpriz dolu bitti ve bundan sonra neler olabileceği hakkında tahmin yürütemiyorum. Dua edinde Bursa Tüyap'ta bu güzellikler iyi bir indirime girer ve bende daha fazla beklemek zorunda kalmam.
   Kesinlikle önereceğim kitapların arasına girmiş bulunmakta. Umarım yorumum yararlı olmuştur, herkesin fikrine saygı duyduğumu bir kere daha belirtmek istiyorum. Kitap hakkında hissetiklerimi yazmasam olmazdı. Hey ama bana kızmayın! Yine de kitabı beğendim diyorum size!
   Son olarak; mart ayındaki dördüncü kitabımı bitirmiş bulunmaktayım. On gün içerisinde, bugün okuduğum Vampire Knight'ın 17.cildi ile birlikte, iki manga, dört kitap okumuş bulunmaktayım. Bu performansım umarım ayın sonuna kadar devam eder. Sıradaki kitap sanırı Yabancı yayınlarından çıkan 'Anlaşma' olacak... Bir iki gün içinde bitirmeyi umuyorum çünkü son gelen, okuoku indiriminden yararlanarak aldığım kargomla beraber baya bir kitap birikmiş durumda, Tüyap'ta eklenince beni okul bitine kadar idare eder diye düşünüyorum. Hala bookdepository'den aldığım 'Aristotle and Dante Discover Secrets of Universe' kitabımın elime ulaşmasını bekliyorum. Bugün kargo yola çıkalı 8 gün oldu ve 10 gün içinde elime ulaşmazsa mail atacağım. Bana şans dileyin!!! Seydaghan'nı ikna edebilirsem çok yakında Tüyap listemizide sizlerle paylaşacağız. Şimdilik sağlıcakla kalın! Keyifli okumalar...

Puanım: 4/5








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ana Sayfa

Kitaptuber

Popular Posts

Followers

Template Hits