24 Mart 2016 Perşembe

Bursa Tüyap Kitap Fuarı Kitap Listelerimiz


   Merhaba arkadaşlar!
  Seydaghan ile bilikte cumartesi günü Bursa Tüyap Kitap Fuarına gideceğiz. Aslında 19 Mart'ta gidelim diye düşünmüştük ama ülkemizde olan üzücü ve korkutan olaylar yüzünden gezimizi bir hafta ertelemeye karar verdik. Aylar öncesinden planlar yapıldı, kitaplar bla bla... Ancak hangi kitabı alacağımızı seçmek en azından benim için o kadar kolay olmadı. Hemde hiç!
    Yaklaşık 82 tanecik kitap arasından listemi daralttım daralttım darlattım ve şimdilik 24 tanecik kitapla yola devam ediyorum. (Ah kimi kandırıyoruz 10 tanesini alsam yeter.) Açıkcası yayınevlerinin çıkardıkları işleri görünce kitap seçmek inanılmaz zorlaştı. Özellikle yeni kurulan yayınevlerinin performansı harika. Umarım gelecekte de böyle devam eder.
    Kitap listeme geçmeden listemi nasıl oluşturduğumdan bahsetmek istiyorum. Çoğu zaman benim için fuarda fiyatlar ön planda olurdu ancak bu sene bazı yayınevleri için bunu esnettim. Ve evet bu yayınevi: Pegasus. Fuara gidenlerinde bildiği üzere genelde Pegasus'un fuar indirimi tatmin edici olmaz. Hatta indirim olmaz! Tahminlerim bu fuarda da olmayacağına yönelikti yani yapsalar yapsalar %25 indirim yaparlar diye düşündüm ve almak istediğim 25 tane Pegasus kitabı olunca da, eh Ali Ağaoğlu olmadığımı hatırlattım kendime ve kitapların arasından seçtim. (Fuar alanına adım attığım anda listemdekilerden oldukça farklı kitaplara yöneleceğim muhtemelen, meh) Sonuç olarak Seydaghan'la kafa kafaya verdik. Pegasus'un internet indirimide çok farklı olmadığı için kaybedecek fazla bir paramız(!) olmadığına karar verdik ve bu fuarda ne olursa olsun pegasusu öncelik olarak belirledik.
   Diğer bir kararım ise şu oldu: Yabancı yayınlarına bayılıyorum, yani çıkarttıkları her kitap mı iyi olur? Ve inanılmaz kaliteli basım, harika ayraçlardan bahsetmiyorum bile. Ancak geçtiğimiz tüyapları baza alarak yabancı ve ithakinin indiriminin %20-25'ten fazla olmayacağını düşündüm. Listemde bir sürü kitap var ve hepsini bir an önce okumak için can atıyorum AMA, yani adamların kendi internet sitesi var (*bilmeyenler için: ilknokta) ve yeni çıkan kitaplarda dahil olmak üzere %35 indirim yapıyorlar. Ve yabancı bir çok kez başka sitelerde 10 tl indirimine bile giriyor hemde en güncel kitapları. Böyle sabit bir indirim varken neden aceleye getirip fazla para vereyim diye düşündüm ve fuarda (eğer kendime engel olabilirsem) Yabancı'dan alışveriş yapmamaya karar verdim.
   Fuarda her zaman inanılmaz indirimler yapan yayınevlerinden bahsetmeden geçemeyeceğim: Martı, Go!, Novella, Aspendos... Bu yayınevlerinden kitap almadan binadan dışarı adım atmayacağım. Never and ever!
   Diğer bir indirim umduğum yayınevi ise Dex. Dex'i hepimiz mükemmel konulu kalitesiz kapakları olan ve bolca cüzdan yakan bir yayınevi olarak biliyoruz. Yani şu yayıncılık sektöründe tek anlam veremediğim yayınevi olabilir. Harikalar, gerçekten inanılmaz kitaplar çıkarıyorlar ANCAK neden kitaplarında, gazete kağıdından bile kalitesiz kağıt kullanıp bu kadar pahalı yaptıklarını çözebilmiş değilim ki maalesef birde kapak problemleri var. Dex'in çoğu serisi neden yarım kalıyor diye Seydaghan ile çok düşündük ve biz şöyle bir sonuç bulduk. Kapakları o kadar kötü ki insanlar dışıyla değerlendirip buna bu kadar para verdiğime değmez diyerek kitaplara şans verip okumuyor. Sonra ta daa; satılmadığı için seriye devam etmiyorlar. Ve madur yine okuyucu oluyor. Yine de Dex'i seviyorum. Evet bunca serzenişten sonra biraz garip bir cümle olabilir ama gerçektende öyle. Kesinlikle orjinal seriler çıkarttıkları bir gerçek. Ve fuarda 5 ve 10 tl'lik indirimleri var. He yoo. Benim listemdeki kitaplar bu indirime dahil olur mu bilmiyorum ama kesinlikle indirimdekilere de göz atacağım.
   Ziyaret edeceğim diğer yayınevleri ise kısaca şöyle: Can, Parodi, Gereklişeyler, YKY,İş Bankası Kültür yayınları, Artemis, Ephesus, Epsilon. Şimdilik aklıma gelenler bunlar.
   Ve şimdi sizleri fuar listemle başbaşa bırakıyorum.
   
  Pegasus



Artemis

Martı&Novella Dinamik
 

Parodi
 

Dex
 

Go!



Croatan'ın 24 kitaplık listesinden sonra gelelim benim listeme.Üç yıldır Bursa Kitap Fuarına gidiyorum ve geçen sene sevgili Croatan'la çok keyifli anlar geçirdik umarım bu senede aynı şekilde keyifli geçiririz. 
Ayrıca bu seneki fuar deneyimimizi sizler için kayıt altına almaya karar verdik. Çok yakında start vereceğimiz KİTAPTUBER youtube hesabımızdan paylaşacağız, yani takipte kalın.
Fuara geri dönersek,benim listemde 26 kitap var. Hepsini alacağımdan değil ama belli bir çerçeve içerisinde kalmaya bu sayede hiçbir şekilde pişmanlık olmadan geri dönmeye kararlıyım.
Benimde bu fuarda mutlaka uğramam gereken stantların en başında PEGASUS. Nedenine gelince uzun zamandır beklediğim,instagram hesabımda çevirin çevirin diye yalvardığım kitapları çevirmiş olması. Pegasus fuarda da internet fiyatlarıyla aynı oluyor neredeyse. Ayrıca olmasa bile %20-25'lik indirim yapsa da umrumda değil kesinlikle ve kesinlikle listemde beş kitabı alıp geri döneceğim. Diğer yayınevlerinden vazgeçebilirim ama Pegasus'tan asla!


 PEGASUS YAYINLARI






ARTEMİS
  

Artemisten, Ay Günlükleri serisinin Kötü Kraliçesi  Levana'nın Novellası'nı almayı planlıyorum. Eğer beklediğim serilerin son kitapları çıkmış olsaydı kesinlikle listeme dahil olurlardı. Ve bende sadece Pegasus ve Artemisten alışveriş yapıp eve geri dönerdim herhalde :)

İTHAKİ YAYINLARI


Bu kitabı o kadar uzun zamandır bekliyorum ki. KIRILGAN ŞEYLER, Neil Gaiman yazdıysa her türlü okunur diyenlerdenim ben-
İthaki indirimi hoşuma giderse fazladan bir iki kitap daha almayı da düşünebilirim.

YAPI KREDİ YAYINLARI


Harry Potter yeni kapaklı serimden sadece Ateş Kadehi'm eksik,seriyi Re-Reading yapıyorum o yüzden mutlaka ve mutlaka Ateş Kadehi'ni almam lazım aynı zamanda Hogwarts Kütüphanesi kitaplarından Çağlar Boyu Quidditch'i de listeme ekledim. Daha önce baskısı tükendiği için almamamıştım.

ASPENDOS YAYINLARI


Jay Crowner'ın Dövmeli Adamlar serisinin ilk kitabını okumuş ve çok sevmiştim, ki ilk kitabı da geçen seneki fuarda almıştım geçenlerde fuar katılımcı listesine bakarken Aspendos Yayınlarının olmadığını görünce çok üzülmüştüm ama neyse ki geliyorlarmış,sanırım Nemesis standıyla birlikteler.
O yüzden listeme Dövmeli Adamlar serisinin devamını ekledim.
Resimde sıralama yanlış olmuş ama ;
JET ve
ROME 'u almayı düşünüyorum.

GO!




 
Go! Kitap geçen fuarda kitaplarını 10 tl gibi bir fiyattan satış yapmış olsalarda İstanbul Kitap Fuarında 13 tl üzerinden satış yaptılar Bursa'da da aynı fiyattan satış yapmalarını bekliyorum. Go'dan tamamlamam gereken iki seri biri TATLI ŞEYTAN serisinin son kitabı TATLI HESAPLAŞMA ve KARANLIKTA BULDUM SENİ'nin ikinci kitabı GÖLGEDEKİ IŞIĞIM'ı mutlaka alacağım.
Ve delicesine merak ettiğim Ned Vizzini'nin KOMİK BİR HİKAYES'İNİ listeme dahil ettim.

NOVELLA DİNAMİK


Novella Dinamik yeni kurulmasına rağmen bir çok okuyucunun beğenisini kazanmış bir yayınevi bende kurulduğundan beri takip ediyorum, yayınevinin adı altında çıkan kitaplar arasında en çok merak ettiğim kitap Leigh Bardugo'nun Gölge ve Kemik serisiyle aynı dünyada geçen KARGALAR MECLİSİ oldu. Her ne kadar Gölge ve Kemik serisini beğenmemiş olsam da bu kitap hem kapağıyla hem de konusuyla dikkatimi çekti. Duyduğuma göre Novella Dinamik Bursa Kitap Fuarında güzel indirim yapmış.

İŞ BANKASI YAYINLARI



İş Bankası Yayınlarından çevirilmesini beklediğim üç kitabı listeme ekledim. Ölümsüz Nicholas Flamel serisini uzun zamandır merak ediyordum çevirildiğini öğrenince alıncaklar listeme eklemiştim ve geçen gün serinin ikinci kitabı BÜYÜCÜ'nün çıktığınıda öğrendim,indirim oranına göre birini ya da ikisini alacağım. Aynı şekilde Mark Haddon'un ödüllü kitabı Süper İyi Günler de uzun zamandır listemde. Bu kitabı acayip merak ediyorum.

EPSİLON YAYINLARI


Fuarın en cimri yayınevlerinden biri olan Epsilon Yayınlarından sadece ve sadece o da çok merak ettiğim, güzel yorumlar okuduğum için KÜLLER VE KOR'u almak istiyorum. 

 GEREKLİ ŞEYLER


Gerekli Şeyler'den Bleach'in 4. Cildini ve Tokyo Ghoul'un 1-2-3 cildinde gözüm var.
 Gerçi içimden bir ses sadece birincisini alacağımı söylüyor ama aynı zamanda bugün çıktığını gördüğüm Ajin'i de listeme ekledim. Animesini merak ediyordum ama önce Mangasını okumaya karar verdim.

TUDEM YAYINLARI 


Tony Diterlizzi'nin Wondla serisini uzun zamandır merak ediyordum Tudem yayınlarının çevirdiğini öğrenince listeme ekledim ama alırmıyım bilmiyorum zira Tudem Yayınları pek indirim yapmıyor fuarda gerçi normalde de pek indirim yapan bir yayınevi değil ama bakalım...

PARODİ YAYINLARI


Parodi Yayınları İstanbul Kitap Fuarında muhteşem bir indirim yaptı. Tüm kitaplarını 10 tl'den sattı, aynı indirimi Bursa'da da yapmış ki ben bu duruma acayip memnun oldum. Karanlık Zihinler serisine devam etme kararı almıştım o yüzden fuarda kaçırmamayı düşündüğüm yayınevlerinden birisi oldu kendisi.

DEX KİTAP


Gelelim Dex'e, herkesin bir şekilde şikayeti olduğu bir yayınevi Dex. Kapaklar,çevireler ve bir türlü devam etmeyen,geç çıkan seriler tüm bunlara rağmen  Dex'ten vazgeçemiyoruz özellikle fuarlarda muhteşem indirimler yapıyor. 9,90 ya da 5 tl'lik kampanyalarını herkes çok seviyor. Dex'ten almak istediğim kitaplar genelde seri devamları özellikle indirimli kısımdan ayrıca varsa Firefight ve uzun zamandır merak ettiğim Kanin Günlükleri serisinin ilk kitabı Buz Ateşi 'ni listeme aldım. 
Olsaydı çevrilseydi Sarah J. Maas kesinlikle o listenin başında olurdu ne yazik ki yazarın beklediğim iki serisinin kitapları Nisan ya da Mayıs'ta okuyucuyla buluşacakmış.

İşte benim fuar listemde böyle, ne kadarını alırım bilemesemde eve yeni kitaplarla dönecek olmak şimdiden heyecanlandırıyor beni. Bu arada Yabancı Yayınları'nı İlknokta'dan daha uygun bir oranda indirim yapmayacağını, yapamayacağını düşünüdüğüm için listeme eklemedim, sanırım siteden almak daha karlı olacak.
 Umarım güzel bir anı olur fuara giden herkes için.



   

     










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ana Sayfa

Kitaptuber

Popular Posts

Followers

Template Hits